היתרי בנייה

היתרי בניה – השלב הראשון לפני כל תהליך בנייה

 

לא כל שיפוץ חייב באישורי בניה. למשל כאשר מחליפים ריצוף, משפצים חדר אמבט וכדומה. למשל בנייה של מבנה מגורים או מסחר, או תוספת בניה על בניין קיים, מצריכים היתרי בניה. היתרים אלה לבניה, דרושים גם בביצוע פרויקטים בבניה ירוקה. על מנת להוציא היתרים אלה, יש לפנות לאדריכלים אשר מתמחים בבניה כך שניתן יהיה להגיש את בקשת ההיתר לעירייה. למעשה, היתר בניה, מי שהראשונה שאחראית עליו הינה הוועדה המקומית לתכנון ובניה. ההיתר יונפק לפי חוק התכנון והבניה והתקנות השונות החלות בו. בתוספות בניה, על היזם ליידע את בעלי הזכויות במקרקעין, לגבי הפרויקט וכן, את השכנים בבניין הצמוד. נירים מרפסות פלדה , מבצעת עבורכם את כל ההליכים הבירוקרטים וכן, כאשר התכנית תאושר, כגון תוספות בניה במסגרת תמ"א 38, בניה מתועשת וכדומה היא תצא לפועל כאשר החברה עומדת לפי הזמנים המתוכננים בפרויקט.

 

לא כל היתר בניה דומה למשנהו והתקנות עליו שונות

 

כאשר יש לבצע תוספות בניה, יש צורך במפה טופוגרפית שתבוצע ע"י מודד מוסמך. הוועדה לתכנון ובנייה בעיר שבה יש לבצע את תוספות הבניה קיימים תנאים אשר תלויים בגורמים השונים כגון: מכבי האש, משרד הבריאות, פיקוד העורף, אישור תשתיות אשפה, חברת החשמל ועוד. תהליך הנפקת היתרי בניה, עשוי להיערך כשישה חודשים.  כאשר הבנייה היא מהתחלה, היתרי הבניה יתארכו בעוד שלושה חודשים ויש לקחת זאת גם בחשבון. נירים מרפסות תדאג לשליחת התכניות, כאשר היא נמצאת עם האצבע על הדופק, על מנת לקצר את הזמנים של ההיתרים וביצוע הפרויקט בפועל.

 

האם קיים הבדל בין היתרי בניה לבניה קונבנציונאלית לבין בניה ירוקה?

 

הדגש בהיתר הבנייה בבניה הקלה יהיה על  רישיון  איסוף פסולת וכיבוי האש, היות וחומרי הבניה בבניה הקלה אמנם עומדים בתקן מכבי האש, אך בכל זאת, קיים הצורך בתו תקן לחומרים שבהם משתמשים בבניה זו.  יש לציין כי היתרי בניה, יינתנו מהוועדה לתכנון ובניה, רק בהתאם לזכויות הבניה. היום, כל שינוי המבנה הנכס, דורש היתר בניה. לאחר סיום ההכנה של תכנית הבניה, יש בנוסף להגיש אותה לרשות המקומית למטרת קבלת ההיתר. יש להגדיר את השימוש במבנה ולפרט את חומרי הבניה שבהם  משתמשים למטרה זו. נירים מרפסות פלדה , עוסקת הרבה בבנייה באמצעות קונסטרוקציות פלדה איכותיות, אשר עמידות בתו תקן נגד רעדות אדמה, מה שמקנה יציבות וחוזק למבנה.

 

תנו לחברת בניה מנוסה להנפיק לכם היתרי בניה

כאשר אנו מעוניינים להנפיק היתר בניה, מומלץ להפקיד מטלה זו בידיו של מהנדס הבניין. מהנדס בניין עוסק שנים בתחום ומכיר את כל הדרכים להשגת היתרי הבנייה בקלות רבה יותר מאשר דיירים או בעלי מבנה המעוניינים לבצע בו שינוי. אחת החברות אשר גם מתכננת, גם בונה וגם מוציאה היתרי בניה ,הינה חברת נירים מרפסות . החברה הוקמה בשנת 2009 והיא מתמחה בבניה חזקה במיוחד בתוספת של מרפסות פלדה, בניה ירוקה ועוד. הבניה היא איכותית והחברה  עומדת בזמנים ומבצעת עבודות בניה בקונסטרוקציות פלדה אשר עברו בדיקות בקרב ואיכות ועמידות בתקן. היום, ישנם פרויקטים רבים שהחברה מבצעת בתל אביב, נתניה, גבעת שמואל, קריית אונו ועוד.

דילוג לתוכן