שינוי תב"ע

שינוי תבע – כיצד ניתן לבצע?

 

תבע היא ראשי תיבות של תכנית בניין עיר. בכל קרקע בישראל, קיים איזה שהוא ייעוד.. זהו מסמך בעל תוקף חוקי אשר מסמיך את השימוש בקרקע. תכנית זו, נקבעה בחוק   ובסעיף 145 בחוק התכנון והבנייה התשכ"ה -1965. בחוק זה אין לבצע כל פעולה במקרקעין, אלא אם כן, הוועדה המקומית נתנה אישור לכך. הוועדה תעניק אישור עבור שינוי תב"ע, אלא על פי שינוי תכנית ואישורה באמצעות וועדת הבניה. למעשה החוק מבחין בין כמה סוגים של תכניות וקובע למעשה, מה תהיה ההירארכיה ביניהן. הדבר החשוב ביותר הוא תכנית המתאר הארצית. האחרונה בסדר זה, היא תכנית מפורטת בסמכותה של הוועדה המקומית. תכנית בניין עיר אשר מורכבת משני מסמכים עיקריים תשריט ותקנון. נירים מרפסות מתמחה בתוספות בניה, לאחר שבוצע במבנים השונים את השינוי של תכנית בניין עיר. לחברה צוות מיומן המלווה בקונסטרוקטור מטעמה, כאשר תשומתה לב הינה לבנייה בתקנים, אישורים ובניה איכותית ובטיחותית.

 

שינוי תבע מצריך בדיקה קפדנית

 

יש לציין, כי לא תמיד שינוי תב"ע, חייב יהיה להיות מאושר ע"י וועדת התכנון והבניה או ע"י הוועדה המקומית, הכול יהיה תלוי במהות השינוי שיש לבצע וללא אישור שינוי זה, היתרי הבנייה לא יינתנו. זו הסיבה, כי לפני שאתם רוכשים שטח, יש לבדוק מה הייעוד בתכנית הבניין עיר (תבע) וכן, מה יהיו תנאי הבניה ואם הם תואמים את תכנון הבניה. מומלץ להתייעץ עם אנשים שמומחים בתחום, כגון מהנדס בניין, כך שתוכלו למנוע עוגמת נפש בעתיד. עיכובים למיניהם, גורמים להפסד כספי רב. מדובר סך הכול על בירוקרטיה מורכבת ואפילו מסובכת ולכן, יש להכניס את אנשי המקצוע המתאימים, על מנת ששינוי התב"ע יתבצע נכון. נירים מרפסות , מבצעת עבורכם את ההגשה לאישור שינוי התב"ע, כאשר התכנית תאושר, היא תתחיל לרקום עור וגידים ובזמן קצר.

 

שינויים בתכנית בניה עירונית

 

לרוב הבקשות של שינוי תב"ע, נעשות בשינוי יעד מקרקע חקלאית לקרקע פרטית למגורים או לקרקע מסחרית, שינוי קווי בניין, שינוי של גבולות מגרשים, הוספת יחידות דיור במגרש או תוספת שטח לבניה, תכנית בינוי ועוד. לאחר שהתב"ע תאושר לייעודה, במידה ויש לבצע תוספות בנייה, יש לפנות לחברות העוסקות בתחום זה של בנייה. אחת החברות המוכרות בנושא זה, הינה חברת נירים מרפסות . החברה, מתמחה בבנייה יציבה וחזקה, כשאר תוספות של מרפסות, מתבצעות באמצעות קונסטרוקציות פלדה, תוך זמן קצר ובאופן נקי. התוצאה היא איכותי והאחריות לבניה ניתנת לשנים. החברה, מטפלת בכל ההליך, החל מהוצאת אישורי הבניה ועד המסירה בפועל ללקוח .

 

היום חברת נירים מרפסות פלדה , מקדמת פרויקטים רבים הנמצאים בלוי אשכול ת"א, מנחם בגין בת"א, בגבעת שמואל, בקריית אונו בר"ח הכפר וברחוב יאשה חפץ בתל אביב. תוכלו לראות עלינו חוות דעת של לקוחות מרוצים באתר וכן, פרויקטים רבים שביצעה החברה משנת 2009.

דילוג לתוכן