תקן ישראלי

תקן ישראלי התקן המנחה בכל סוגי הבניה בארץ

 

עד שנת 1975, לא היה תקן בניה בישראל על מנת להבטיח קונסטרוקציה תקינה במבנים השונים. עוד באותה השנה (1975), נכנס לתוקף תקן ישראלי אשר מספרו 413, אשר כותרתו היא עמידת מבנים ברעידות אדמה. תקן זה, קובע הוראות מפורשות קונסטרוקטיביות, אשר לפיהן, יש לבנות כל מבנה בישראל. זהו תקן ישראלי לבניה. מאז כניסתו של תקן זה, תוקף זה, עודכן כמה פעמים בשנים:1998,1995 ובשנת 2009 הוא עודכן לאחרונה. יש לציין, כי העדכון שבוצע בשנת 1995, שינה משמעותית, את שיטת החיזוק שיש ליישם לפי תקן 413. נירים מרפסות פלדה , בונה לפי התקנים המחמירים בבניה, כאשר היא מתמחה בבנייה מתועשת וכן תוספת של מרפסות על בניינים חדשים והן במסגרת חיזוק מבנים לפי תכנית תמ"א 38.

 

תקן 413, נוצר בגלל הסיכון של השבר סורי אפריקאי. כך שבחישובים הסטטיים, ייקחו בחשבון בנוסף למשקל העצמי כך שהעומסים והגורמים. העומס כתוצאה מרעידת אדמה שחישובו יבוסס על תקן ישראלי 413 וכן על תקן מס' 412 עומסים במבנים.  הוראות אלה נכנסו לתוקף בשנת 1980 בינואר, לכן, ישנה חובה חוקית לתכנן מבנים, בהתאם לדרישות והוראת תקן 413. הוראות אלה אינן מבחינות בסוג של כל מבנה היות ותקן זה, חל על כל סוגי המבנים בישראל. נירים מרפסות פלדה , מחזקת מבנים קיימים כנגד רעידות אדמה ונחשבת למומחית בתחום זה.

 

 

תקן ישראלי גם בבניה הירוקה

 

גם תקן ישראלי מס' 5281, נועד למבנים שנבנו בשיטת הבניה הירוקה או בשמה השני הבניה המתועשת. יש להיעזר עם מי שמתמחה בבניה הירוקה. תקן זה אושר בשנת 2005 והוא בעצם תקן וולונטרי, אשר מגדיר את המאפיינים לבניה ירוקה, אשר מטרת בניה זו היא לצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה. תקן ישראלי זה, מתייחס לבניינים חדשים, או כאלה אשר עברו שיפוץ יסודי, אם בניינים למגורים או בנייני משרדים הכוללים גם שטחי מסחר. התנאי אשר באמצעותו, ייחשב בניין אשר עומד בהגדרת הבניה הירוקה, הוא בניין שתוכנן באופן ארכיטקטוני והנדסי, מתוך התחשבות בסביבה ובאדם לפי מאפיינים ברורים כאשר הקו המנחה הוא שימוש מקסימאלי באנרגיה של מים ואוויר, חיסכון באנרגיה, בידוד אקוסטי ועוד. נירים מרפסות , הינה אחת החברות הבולטות בתחום הבניה הירוקה, כאשר היא עומדת בכל התקנים בבניה לבניה ספציפי זו.

 

 

אחת מחברות הבניה אשר עוסקות בבניה הירוקה, שיפוץ מבנים קיימים ותוספות של מרפסות פלדה בעזרת קונסטרוקציות איכותיות, הינה חברת נירים מרפסות . החברה הוקמה בשנת 2009 וביצעה פרויקטים רבים במבנים קיימים באזור המרכז בפרט. היום לחברה קיימים פרויקטים נוספים בתל אביב, קריית אונו, גבעת שמואל ובנתניה. לחברה שם ומוניטין של שנים רבות וניסיון עשיר, תוך הקפדה מרבית על הפרטים הגדולים והקטנים כאחד.

דילוג לתוכן