פרויקטים הנדסיים מיוחדים

פרויקטים הנדסיים מיוחדים

חוזים לפרויקטים הנדסיים, ם מאוד מורכבים. ישנם המון עמודים שרובם מצורפים לחוזה עצמו. ישנם כאלה שיש בהם סתירות והמורכבות הזאת, היא זו שיוצרת מורכבויות שונות לקבלן אשר מעוניין לממש פרויקטים הנדסיים מיוחדים. למעשה תרגום של זכויות חוזה למטרת שינויים הנדסיים, זו הדרך היעילה ביותר מבחינת הקבלן להוסיף הכנסות, מבלי להוסיף לפרויקט עוד הוצאות. גם הקבלן יכול להקטין את סיכוני הפרויקט עצמו, אם מבחינת מזמין הפרויקט, המתכנן והמפקח. ניהול כל השינויים האלה מהווה את השליטה בפרויקט ובתקציב שהוקצע עבורו. נירים מרפסות פלדה , מתכננת פרויקטים הנדסיים בקפידה רבה, כשאר היא שמה לב לכל פרט.

 

ממה מומלץ להימנע בביצוע פרויקטים הנדסיים מיוחדים?

בהרבה פרויקטים בארץ, יש לחזק מבנים קיימים בבניין וזאת בנוסף על החיזוקים הנדרשים ע"י תמ"א. למשל בניית פיר לחניות מכאניות. הבעיה היא שלא בכל מבנה ניתן לעשות זאת וכן, לא כל מבנה יכול להכיל חניות אלה. קיימת סכנה למבנים מסוימים כשאר תוספות מעין אלה, יכולות לגרום נזק ליסודות הקיימים במבנה. זו הסיבה שיש למצוא אנשי מקצוע מיוחדים אשר יודעים כיצד לנהל וליישם פרויקטים הנדסיים מיוחדים. יש להצמיד פיקוח קפדני על ביצוע פרויקטים מסוג זה שהם יותר סבוכים מהפרויקטים הסטנדרטיים. נירים מרפסות , מבצעת פרויקטים הנדסיים מורכבים ומיוחדים, כאשר היא מלווה את הפרויקט בקונסטרוקטור מומחה מטעמה.

 

 

פרויקטים הנדסיים מיוחדים גם בתכנית מתאר אזורית – תמ"א 38

כאשר מקימים פרויקט תמ"א 38 בערים צפופות, פרויקט זה הופך למורכב, היות ומדובר בבניה בבניין מגורים שהוא מאוכלס. פרויקט מסוג זה, מצריך פתרונות הנדסיים יצירתיים, כאשר כל מי שמעורב בפרויקט, יצטרך להתחשב באילוצים הסביבתיים. למשל פרויקט זה, נחשב מבין פרויקטים הנדסיים מיוחדים, היות והמהנדסים נאלצים להתמודד עם תשתיות שכבר קיימות בבניין. למשל, הבעיה הנפוצה היא שישנן תשתיות כגון צנרת לניקוז שהיא נמצאת באזור הקרוב של הבניין והיא מתנגשת עם יסודות חדשים כאשר מחזקים את המבנה הקיים. יש להשתמש גם בבטון מיוחד ומתקדם על מנת לחבר בין הקיים לחיזוק החדש של המבנה על מנת שהמבנה יחזיק ברעידות אדמה. נירים מרפסות , מקפידה על התקנים המחמירים ברעידות אדמה ומתכננת את הפרויקטים לחיזוק מבנים באופן בטיחותי ומושלם.

 

לא כל חברת בניה, יכולה להתמודד מול פרויקטים הנדסיים מורכבים ומיוחדים ולכן, יש למצוא חברות שמחזיקות בבעלי מקצוע מן השורה הראשונה, על מנת שפרויקטים אלה יצליחו ויבוצעו על הצד הטוב ביותר. אחת החברות אשר מנהלת פרויקטים הנדסיים מיוחדים ביד רמה, הינה חברת נירים מרפסות.. לחברה ניסיון עשיר וידע רב. חברת נירים הוקמה בשנת 2009 והיא מתמחה בפרויקטים הנדסיים מיוחדים. לחברה ידע בתוספות מרפסות פלדה למבנים קיימים במסגרת תמ"א 38, התמחות בבניה ירוקה (מתועשת) ועוד. החברה עומדת בזמני הפרויקט ולחברה היום, קיימים פרויקטים רבים בתל אביב, גבעת שמואל, קריית אונו ונתניה.

 

דילוג לתוכן