התחדשות עירונית

התחדשות עירונית – כל המידע היעיל

 

האוכלוסייה במדינת ישראל, מונה קרוב ל-9 מיליון אזרחים ו כ-90% ממנה מתגוררת בערים השונות בארץ. המגמה רק עולה ולכן נוצר מחסור בדיור. זו הסיבה, כי פרויקטים של התחדשות עירונית, החלו להופיע והכוונה בפרויקטים אלה הינה למבנים קיימים שניתן לנצל את אחוזי הבניה לטובת חידוש הבניין, הוספת מרפסות, שיפוץ וחידוש המבנה והוספה של עד שתיים וחצי קומות, כאשר זה למעשה הרווח של היזם. גם מבחינת חזות הערים השונות אשר בהן מתבצעים פרויקטים אלה, בנייני המגורים, נראים חדשים ומרשימים יותר, מה שתורם לשיפור פני העיר. נירים מרפסות, עוסקת שנים רבות בנושא חיזוק מבנים במסגרת ההתחדשות העירונית, כאשר היא מחזיקה בצוותי בניה מקצועיים ומהנדס בניין מטעמה המלווה את הפרויקט, מתחילתו ועד סופו.

 

 

מהם ההליכים לשלבים של פרויקט ההתחדשות העירונית?

 

תחילה, על וועד הבית של בניין מגורים, אשר עומד בקריטריונים של פרויקט התחדשות עירונית, יש לשכור מפקח בניה ויועצים אשר יתכננו ויאשרו את תכניות הבניה אשר יוגשו לוועדה לתכנון ובניה. הקונסטרוקטור (מהנדס הבניין), יאשר את הקונסטרוקציה בבניין המגורים וכן יועצים נוספים כגון יועץ פיתוח, יועץ פיתוח נוף וכדומה, יחתמו אף הם על התכניות. יש לבחון היטב את המפרט הטכני שיוצע לדיירי הבניין וכן לתמורה שמוסכמת. יש לעקוב אחר לוחות הזמנים וכן, לקבל את האישור ההנדסי לשינויים שעשויים לחול במהלך הפרויקט. גם דרישות העירייה, משחקות תפקיד חשוב בהתחדשות העירונית וכמובן שהיזם לוקח את כל הפרמטרים הללו בחשבון. נירים מרפסות, ביצעה פרויקטים רבים בתכנית תמ"א 38 ועוסקת גם בבניה ירוקה מזה שנים רבות.

 

התחדשות עירונית והכדאיות של פרויקט זה

 

הדיוק הוא בבדיקה התכנונית של בניין המגורים. יש לבדוק גם את הנתונים של זכויות הבניה. הבדיקה האדריכלית היא זו שבאמצעותה היזם יוכל להחליט לגבי הכדאיות הכלכלית של פרויקט התחדשות עירונית. יש לציין, כי כניסה של אוכלוסייה חזקה יותר לבנייני מגורים בשכונות וותיקות וישנות בערים השונות בארץ, מגדילה את העושר החברתי ובדרך זו למעשה, גם מחזקת את הדיירים הוותיקים. שיקום באמצעות פרויקטים מסוג זה, מרחיב את האפשרות להשגת דיור באזורים שהם כבר בנויים וכך, מפחית את הצורך לבנות בערים עצמן. נירים מרפסות פלדה, נחשבת לבין החברות המובילות להתחדשות עירונית ולבניה המתועשת(ירוקה).

 

ישנן חברות המתמחות בפרויקטים של ההתחדשות העירונית ותוספות בנייה. חברת נירים מרפסות פלדה , מתמחה כבר משנת 2009 בבניה חזקה במיוחד בפלדה והתהליך קצר ונקי והתוצאה איכותית. החברה מעסיקה מהנדסי בניין מטעמה ועובדת בטכנולוגיה העדכנית והחדשנית ביותר בענף הבניה. נירים, מתמחה גם בבניה הירוקה ומטפלת בהוצאת אישורי הבניה ועד למסירת הנכס ללקוחותיה. היום, ישנם פרויקטים שהחברה מבצעת באזורים: תל אביב בר"ח לוי אשכול, בר"ח רקנאטי בר"ח יאשה חפץ, בגבעת שמואל בר"ח מנחם בגין, בר"ח הכפר בקריית אונו ועוד.חברת נירים, חרטה על דגלה מקצועיות, עמידה בזמנים ובטיחות המתבטאת בפלדה איכותית ובדיקות איכות, בקרה ועמידות בתו תקן.

דילוג לתוכן