מהנדס הנדסה

מהנדס הנדסה

 

אם נתקלתם במושג "מהנדס הנדסה" כנראה שהכוונה היא אל קונסטרוקטור. למעשה, זהו מהנדס בניין שהוא בוגר הנדסה אזרחית במכללה או באוניברסיטה. מהנדס חייב להיות רשום הרשם המהנדסים. תחום ההתמחות של מהנדס בנייה וקונסטרוקציה, קשור לתכנון מבנים, החל מהיסודות ועד לשלד של מבנה גמור. מהנדס בנייה או קונסטרוקטור, מתייעץ עם עוד בעלי מקצוע כגון יועץ קרקע (תקן 940) וכן עליו להיות בקיא לחישוב המבנה בעת אסונות טבע כגון רעידות אדמה (תקן 413).. יש לחשב כוחות אופקיים אשר פועלים על המבנה והיסודות שלו וכן, יש לחזק את קירות המבנה. נירים מרפסות מחזיקה בצוות של מהנדסי בניין, אנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחומי חיזוק מבנים ובניה מתועשת , כבר משנת 2009.

 

תפקידו של מהנדס בניין בתוספות בניה

 

ישנם תפקידים נוספים ועוד  תחומי אחריות של מהנדס הנדסה, כגון: תספו בניה על מבנה קיים. למשל תוספת מרפסת או חדר. מהנדס הבניין, חייב יהיה לתכנן נכון את התוספת בצורה כזאת, שלא תכביד על תשתיות המבנה הקיים ולכן, עליו לבחון עומסים ולדאוג כי התוספות נבנות כראוי ולא טמונה להם סכנה עתידית.  גם מבנים שנבנו בשיטת בניה ירוקה, או בניה קלה, יש למנות מהנדס קונסטרוקציה, על מנת שיתכנן נכון את הקונסטרוקציה העשויה פלדה. למעשה בדיקה ותכנון של מהנדס בנייה, עליה להתקיים לפני ואחרי הבניה. למשל על המהנדס לבחון כיצד תבוצענה הרחובות בניה ולעדכן את הקבלן לגבי כל שינוי או תוספת במבנה הקיים. למשל תוספת מרפסות ובדיקות בטיחות מקיפות לפני ההתקנה או ההרחבה עצמה. נירים מרפסות , דואגת כי תכניות הבניה לפני ההגשה לאישור, תהיינה מדויקות ומתאימות לזכויות הבניה, עומדת בזמני הפרויקט ומבצעת אותו על הצד המקצועי ביותר.

 

חשיבתו של מהנדס בניין בתכנית תמ"א 38

בשנת 2005, הכנסת חוקקה את חוק תמ"א 38. חוק זה, מטרתו הייתה לעודד יזמים לחיזוק מבנים קיימים בתמורה לזכויות בניה עד 2.5 קומות על גג המבנה ומכירתם לאחר סיום הפרויקט. החלק של מהנדס הנדסה בפרויקט זה  הוא מכריע, היות ועבודתו של מהנדס הבניין תקבע, אם המבנה אכן יעמוד במבחן, אם תתרחש רעידת אדמה. על המהנדס לבדוק בנוסף את התוכניות הקיימות למול החדשות, מעקב ש לוחות זמנים. על המהנדס לתת דיווח חודשי לדיירי הבניין, הגנה של דו"ח תיקונים ועוד. הפרויקט חייב להיות בנוי, לפי דרישות העירייה.. יש למצוא חברה המעסיקה מהנדסי בניין ועוסקת שנים בתחומים של בנייה, תוספות בנייה, בנייה מתועשת ועוד. חברת נירים מרפסות עוסקת שנים בתחום הבנייה, פרויקטים של תמ"א 38, בנייה קלה, תוספות בניה ועוד. לחברה מהנדסים מהשורה הראשונה והיא משתמשת עם אלמנטים הנדסיים איכותיים שעברו בדיקות מקפידות של מעבדה ועמידה בתקן.

 

דילוג לתוכן